Wanderlust.. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kirsten Nuberg - WaarBenJij.nu Wanderlust.. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kirsten Nuberg - WaarBenJij.nu

Wanderlust..

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

13 Maart 2015 | Thailand, Chiang Mai

Mmm.. Geen haast, alles op z'n tijd. Nu toch wel echt tijd voor het derde reisverslag. Eind februari hadden we een vrije week, waarin de meesten van jullie zich vast bevonden in de sneeuw op wintersport oid en ik met een warme 35 graden aan het zwembad lag..

Zondagochtend 22 februari zijn we naar Don Muang Airport gegaan (vraag me niet hoe, wat een dramareis om 6 uur 's ochtends) en zijn we binnen anderhalfuur naar Chiang Mai gevlogen. Eerste paar dagen prima vermaakt in ons hotelletje, vele tempels bezocht (ja, ik blijf het mooi en inspirerend vinden) en ontelbaar veel marktjes afgestruind (ik herhaal, ontelbaar veel).

De maandag hebben we ons de natuur in gewaagd en een "berg" beklommen, waar we uiteindelijk uitkwamen bij een mooie waterval. Ik heb op een olifant gezeten, waar ik na vier olifantenpassen al enorme spijt van had. Die beestjes worden daar echt niet goed behandeld en puur gebruikt voor het toerisme. Ook hebben we Doi Suthep bezocht, een tempel iets buiten Chiang Mai op een hele behoorlijke hoogte, wat ook een adembenemend uitzicht gaf over heel Chiang Mai.

De woensdag zijn we naar Pai gereden, met enorm veel bochten. Gelukkig geen katers aanwezig anders is zo'n reis echt niet te doen. Pai is een klein dorpje in het noordoosten van Thailand, wat bekend staat om de mooie natuur en de vele backpackers. En stiekem, ik ben een beetje verliefd geworden op dat dorpje. De sfeer daar was heerlijik.. De mensen waren zo open en het was één grote hippiecultuur. Avonden werden gevuld met mooie mensen, mojito's, biertjes en hele, hele mooie live music. Ik wil daar zeker nog een keer terug! Ook hebben we onze luxe even aan de kant gezet en zijn we wat primitiever gaan overnachten in een hutje. Bed, klamboe, douche, hangmatje, it's all you need. Voor de rest hebben we scootertjes gehuurd en hebben we de boel lekker verkend, op zoek naar mooie natuur, watervallen, hotsprings en andere mooie plekken..

De week erna stond weer een schoolweek voor de deur, waar ik maar 1 schooldagje van heb meegepakt. Deels door een voedselvergiftiging en deels door een nieuwe reis: Ko Phangang! Als je aan ons vraagt, CBL (les) of Fullmoonparty? Definetely the Full Moon party! We hebben de nachttrein naar Surathani gepakt, en eerlijk de nachttrein moesten we ook een keer mee hebben gemaakt. We zaten ongeveer twaalf uur lang in de trein, je had redelijk wat ruimte en het bedje werd voor je opgemaakt. Prima te doen.

En dan, de fullmoonparty was om niet te vergeten. We werden er heen gebracht in een truck, waar we eerst nog een heel stuk door de jungle moesten. Eenmaal daar aangekomen was het strand afgeladen vol. Overal mensen, overal buckets, overal muziek, overal vuur.. Één groot gekkenhuis! De hele avond, nacht, ochtend dansend op het strand met lieve mensen om ons heen..

De tijd hier in Thailand schiet al enorm op. We willen meer reizen, meer reizen, meer reizen.. However, even een weekendje opladen hier op ons plekkie en misschien ook maar een keer wat aan school doen. Morgen lekker op stap in Bangkok! En over een weekje zijn mijn lieve mama en broer hier! Onwijs veel zin in!!