The adjusthing phase.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kirsten Nuberg - WaarBenJij.nu The adjusthing phase.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kirsten Nuberg - WaarBenJij.nu

The adjusthing phase..

Door: Kirsten Nuberg

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

16 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Voor GrandTour begon zijn we allemaal op school in Leeuwarden doodgegooid met de pre-department lectures. Zo zouden we van de honeymoon, naar de frustration, naar de adjustment and acceptment phase moeten gaan. Ik zit volgens mij al een tijdje in de adjustment phase, want ik kijk al niet meer gek op als er overal dode kippen, eendjes in aftandse straattentjes hangen of van ander hygiënisch ongein.

Anyway! De eerste twee volle weken in Thailand zitten er alweer op, de tijd vliegt. Het weekend van 6 februari zijn we naar het eiland Ko Samet gereisd, een eilandje aan de oostkust van Thailand, ongeveer 200 kilometer van Bangkok. Iets toeristischer, maar geef toe, we hebben allemaal wel even zon, zee en strand nodig om onszelf even op te laden. Helaas heb ik na 80 rijlessen mijn rijbewijs nog niet mogen halen in Nederland, maar dat is geen probleem in Thailand. Ook mij zetten ze gewoon op een scooter die +- 100 kilometer per uur kan. Gevaar op de weg? Enigszins. Gescooterd tot aan the end view point of Ko Samet, waar we werden beloond met een mooi uitzicht over de zee. 'S avonds heerlijk uit eten geweest aan het strand, feels like holiday! En ook 's avonds Woutertjes verjaardag goed gevierd met buckets aan het strand (katers hebben in dit land is geen aanrader).

En yes, ook hier houdt het weekend een keer op en staat er een gewone maandag voor de deur. Weekje school gaat ook zo voorbij; beetje chillen, beetje sporten, beetje drinken, beetje dansen. Kennisgemaakt met een groep Thaise studenten, die 's avonds gewoon een soort 'rave' op hun eigen manier houden bij school. Veel trommels, heupen shaken, gek springen en andere aparte moves. Uiteraard zijn we lekker in het kringetje gaan staan bij de andere studenten en onze Thaise moves naar boven gehaald. Zouden we ook is moeten doen op Stenden Leeuwarden! Breekt zo lekker de week.

Afgelopen weekend was het tijd voor Bangkok city! Eerst naar de Floating Market geweest. Je wordt rondgevaren op een kanootje waarbij je allemaal marktjes met een overvloed aan kleren en andere toeristische spulletjes tegenkomt. Je hoeft maar naar het marktje te kijken en de Thaise verkopers pakken hun haak en slepen je bootje aan de rand van hun kraampje. Onderhandelen hier moet je trouwens echt een sport van maken. Ons hotel in Bangkok zat midden aan Khao San Road, een van de bekendste straten en backpackersbuurt van Bangkok. Een van de grootste markten ter wereld bezocht en in een overvolle gevaarlijke tuktuk weer teruggereden naar ons hotel, klaarmaken voor onze eerste echte stapnacht in Bangkok..

Één en al gezelligheid, gedans en veel leven op straat, een heerlijk relaxte sfeer. Echt rustig je biertje drinken hier gaat ook niet op, want om de zoveel minuten komt er weer een verkoper die schorpioenen en spinnen onder je neus schuift. Heerlijke delicatesse waarschijnlijk, maar nee bedankt. Met zeven man (?!) in een normale taxi (heerlijk comfortabel) naar club Hollywood gegaan. Dat was toch iets anders dan verwacht, want de meiden staan allemaal halfnaakt op het podium, waarbij het geld toegegooid wordt door, laat ik zeggen, apart volk. Volgende dag wouden we het GrandPalace bezoeken, maar we waren niet echt goed voorbereid. Wel wat tempeltjes, gebouwen bezocht en veel monniken gezien. De cultuur is echt nog iets wat ik hier meer wil gaan ontdekken, want ik blijf het interessant vinden. Volgende week hebben we vrij van school en reizen we af naar het noorden. Vliegticket is geboekt naar Chiang Mai, waar we daarna verder gaan rondreizen.

Voor nu Sabbai Sabbai (relax, take it easy) en de Thaise groetjes uit Bangkok. Sawaddeka!

• 16 Februari 2015 - 10:36

Youri, Wouter En Natascha:

Lieve Kirsten,

Wat heerlijk om jou belevenissen vanuit een ander oogpunt te lezen! We zijn allemaal heel blij dat wij deel uit mogen maken van de reis die jouw veel wijsheid en ervaring zal brengen. We hopen nog meer van deze reisverslagen te mogen lezen en kijken daarom ook uit naar wat jij straks weer heb beleefd! Blijf genieten en goed je best doen voor school ;) (Wij zitten beneden al een uurtje te wachten op jou zodat we verder kunnen met de papers)

XX Ons